Datum
Torek, 10. januar 2023, med 8.00 in 15.30
(Seminar se lahko zaradi objektivnih razlogov delno ali v celoti izvede na daljavo.)
Splošni opis
Seminar predstavlja svojevrstno osvežitev na področju dodatnega izobraževanja, ker omogoča predvsem opolnomočenje udeležencev za nepredvidene situacije za delo s starši ter ozaveščanje strokovnih kompetenc na tem področju. Poleg tega omogoča ozaveščanje širine njihovih strokovnih kompetenc ter tudi suverenost v postavljanju meja strokovne pristojnosti. V tem smislu je dobrodošlo sodelovanje tako imenovanih strokovnih timov na šoli, za katere program tudi dodatno spodbuja. Ti so sestavljeni iz svetovalne službe, razrednika in dotičnih učiteljev.
Cilji seminarja
- Ozaveščanje načinov in vzorcev komuniciranja,
- spoznavanje načinov preokvirjanja vedenjskih vzorcev,
- spoznavanje in usvajanje različnih komunikacijskih tehnik,
- prepoznavanje glavnih težav v komunikaciji,
- spoznavanje različnih modelov reševanja konfliktov,
- ozaveščanje strokovnih kompetenc in meja strokovnih pristojnosti.
Izvajalci
Vsebinski sklopi seminarja
- Komunikacijske tehnike;
- Strokovna identiteta učitelja;
- Starši in učitelji: sopotniki ali tekmeci?;
- Skupaj na poti k celostni vzgoji.
Način dela na seminarju
Dejavnosti bodo v veliki temeljile na izkustvenem učenju v obliki delavnic. Udeleženci bodo določene dejavnosti izvajali individualno, določene v manjših skupinah, nekatere skupno. Vključeni bodo elementi transakcijske analize, gestalt pristopi, reševanja problemov se bomo lotili z različnimi tehnikami od 4MAT do igre vlog, grajenje osebnega peskovnika ipd.
Z izkustveno in delavnično metodo lažje dosežemo ozaveščanje in usvajanje novih komunikacijskih tehnik in vzorcev komunikacije. Ker gre za učenje veščin komuniciranja in s tem razvoj strokovnih kompetenc udeležencev, bo delo individualno (ozaveščanje), v manjših skupinah (trening preokvirjanja vedenjskih vzorcev) in skupno (spoznavanje konceptov). Z novimi znanji bodo udeleženci v svojih vsakodnevnih komunikacijah (s starši in/ali učenci) bolj opolnomočeni in kompetentni v prevzemanju različnih komunikacijskih vlog (tudi v razmejevanju svojih pristojnosti). To pa pripomore h kvalitetnejšemu odnosu vseh deležnikov v vzgoji in izobraževanju.
Dodana vrednost seminarja
Seminar omogoča predvsem opolnomočenje udeležencev za nepredvidene situacije za delo s straši ter jim pomaga ozavestiti strokovne kompetence na tem področju. Usposobljenost za delo s starši je nekaj, kar strokovni delavci vedno pogrešajo in se zanj nemalokrat čutijo premalo usposobljene. Poleg tega pa jim ta seminar omogoča ozaveščanje širine njihovih strokovnih kompetenc ter tudi suverenost v postavljanju meja strokovne pristojnosti. V tem smislu je dobrodošlo sodelovanje tako imenovanih strokovnih timov na šoli, za katere program tudi dodatno spodbuja. Ti so sestavljeni iz svetovalne službe, razrednika in dotičnih učiteljev.
Urnik seminarja
7.30–8.00: zbiranje udeležencev
8.00–8.15: uvod v seminar
8.15–9.45: “Strokovna identiteta učitelja” (Mirjam Erce Vratuša)
9.45–9.55: odmor
9.55–11.25: “Komunikacijske tehnike” (Nataša Hanuna)
11.25–11.30: odmor
11.30–13.00: “Starši in učitelji – sopotniki ali tekmeci” (Maja Turšič)
13.00–13.45: kosilo
13.45–15.15: “Skupaj na poti k celostni vzgoji” (vse izvajalke)
15.15–15.30: zaključek
Točke za napredovanje
0,5 kreditne točke
Cena seminarja
33,62 € (za samoplačnike izven VIZ 67,24 €)
Prijava
Prijavite se preko sistema KATIS